perjantai 2. marraskuuta 2012

alkutunnelmia

Kuva © Lucia Dolci
 Kristian polvistui viereeni, astui sen näkymättömän rajan yli jota muut eivät uskaltaneet rikkoa. Susi minussa murisi varoittavasti, joku selkäni takana yritti estellä vaivihkaa. Kaikesta siitä välittämättä Kristian tarttui käsillään kasvoihini, painoi otsansa omaani vasten. Kannatteli kämmenillään hullun suden kipuani. 

Koiraeläimille katsekontakti merkitsee uhkaa. Silti Kristian katsoi suoraan minuun, loputtomalta tuntuvan ajan. Kuiskasi vaimeasti korvani juureen, niin hiljaa ettei kukaan muu kuullut: 

”Sinä olet ihminen, muistatko?” 

 Jossain katseeni takana minä näin tähtitaivaan.

**

Alkaa hyydyttäää tämä teksti.  4 681 sanaa kasassa, ihan hyvin siis, vaikka laatu on lamaannuttavan huonoa enemmän kuin usein. Olen silti vakaasti päättänyt mennä kaikessa sanamäärä edellä, sitten kun on varaa hiljentää (kuten nyt loppuillasta) keskityn ehkä vähän laatuunkin.

Jätin tosin läppärin kämpille, kun en sitä jaksa raahata aina mukana, ja nyt tuntuu ihan mahdottomalta jatkaa romukoneella. Ja valivali. Onneksi sisko osti mulle suklaata.

Kaikesta huolimatta nano on jo osoittautunut ihan hyödylliseksi - eräs sivuhenkilö jätti ilmestymästä sovitussa kohtaa, ja nyt pitää miettiä, otanko minä häntä enää tähän nanoversioon ollenkaan mukaan. Tai myöhemminkään sitten. Myös päähenkilön ja hänen äitinsä suhde selkiintyi kirjoittaessa kummasti, jes!

Tsemppiä muille, vaikka nanoilu tuntuukin kaikilla kyllä sujuvan. :> Onko muilla omissa nanoissa lempikohtia tai -lauseita?

14 kommenttia:

  1. Onko tuo tekstin pätkä, mikä on kursivoitu, siitä sinun nanotekstistäsi? Nimittäin jos on, niin minun mielestäni sä olet todella hyvä kirjoittamaan. Tekisi mieli lukea lisää :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, kyllähän tuo nanosta tosiaan on! Hienoa kuulla, että pidit. : )

      Poista
  2. Yllättävän hyvin sujuu, vaikka sisältö ei ole kovin kaksista. Mielenkiintoista tekstiä tulossa sinulta, oikein hienoa!

    Laita muuten btw. lukulistalle (jollet ole jo lukenut) Teoksen fantasiakilpailussa kakkoseksi tullut Sudenveri (Jenny -jotakin-). On tyylillisesti jotenkin hyvin samanhenkistä kuin sinun tekstisi, voisit tykätä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse kieltämättä lohduttaudun joka välissä sillä, että nyt on hei marraskuu, mitä me jollain sisällöllä. :,> Vaikka ei kai edes jonkinlainen laatu haittaisi.

      Vinttikamarin arviosi sai minut aikoinaan kiinnostumaan tuosta, mutta... Haluaisin hirveästi lukea, mutten uskalla! Selailin itse asiassa viime viikolla kirjaston lukusalin nidettä, mutta tuntui että Jenny... öö, Kangasvuo, teki suurin piirtein kaiken minua paremmin! Palaan asiaan ehkä sitten, kun/jos saan nanon joskus valmiiks.

      Poista
  3. Vähän sama agenda mullakin, sanamäärä edellä mennään. Tekisi niin mieli deletoida ja kirjoittaa viimeistellympää, mutta nyt on pakko (ja hyvä) vain kirjoittaa eteenpäin.

    Olen kirjoittanut ihana minimisanamäärän per päivä, se 1600 ja rapiat on mulle valtava ponnistus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin olen vähän väliä kyselemässä itseltäni, että mitä jos vain peruuttaisi ja aloittaisi ihan alusta... Mutta ei kai sitä enää voi. Pitää vain elää asian kanssa. Sehän se toisaalta nanoilussa onkin niin hyvää.

      Jospa joku päivä inspiraatio vie sinutkin mukanaan ja kirjoitat enemmän kuin minimivaatimuksen! Vaikka ei kai sen väliä, kunhan vain aikataulussa pysyy. : ) Tsemppiä!

      Poista
  4. Tuo kohta vaikuttaa ainakin hyvältä. :) Siis että et sinä roskaa kirjoita. Kiinnostavaa olisi kuulla enemmänkin.

    En oikein tiedä, mitä olen kirjoittanut, ja olen tänään jäljessä, joten jatkan sanojen syytämistä. :D Ehkä jossain välissä olisi aikaa lukeakin tekstiään, mutta tänään piti käydä töissä, postissa, kaupassa, joogassa ja siivota huomisia vieraita varten. Huomenna olisi talvirenkaiden vaihto ja ne vieraat. Hyviä selityksiä riittää. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nojoo, tuo on koko nanosta suurin piirtein ainoa kohta, jonka uskaltaa julkaista. : ,) Aina voi editoida, onneksi.

      Tosiaan, on mielenkiintoista huomata kuinka lauseita vain joutuu kirjoittamaan ja kirjoittamaan, eikä puhettakaan että pysähtyisi lukemaan kirjoittamaansa! Minulla taas ei (valitettavasti) ole minkäänlaisia hyviä selityksiä sille, miksi olisin kirjoittamatta....

      Poista
  5. Vau! Kaikillahan näyttää menevän loistavasti (paitsi minulla), ja kirjoitat kauniisti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se sinullakin vielä lähtee sujumaan, olen siitä varma! :)

      Poista
  6. Aagh! Miten surkeaksi kirjoittajaksi tunnenkaan itseni luettuani tämän. -.-' Että joku osaakin kirjoittaa tuolla tavalla, ja vielä nanoa..

    Voi kun julkaisisit lisää pätkiä nanostasi, niin ihana tämä oli. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eijei, ei tuolla tavalla pidä ajatella - minusta nanosi on aivan mahtava sen perusteella, mitä olen päässyt lukemaan. Tuo minun pätkäni on oikeasti ainut edes etäisesti laadukas kohta koko nanossa, muu on sitten iha hirveää. :D

      Ihan hirveän ihana silti kuulla, että tykkäsit! Voin minä joitain pätkiä vielä julkaista, jos tosiaan tulee vastaan yhtään kelvollista kohtaa.

      Poista
  7. Minäkin diggaan tuosta kohdasta!

    Minulla ei ole lempikohtia koska en uskalla lukea mitä olen kirjoittanut! Laatu, kuten sanoit, on pääasiassa kröhöm...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannustaa kieltämättä kuulla, etten ole kirjoittanut jotain ihan kamalaa ainakaan. :)

      Kröhöm, niinpä niin! Minäkään en juuri uskalla kirjoittamaani lukea...

      Poista