tiistai 20. marraskuuta 2012

just as planned (ei)

hups
Minun piti olla tällä viikolla ahkera opiskelija, mutta siitä huolimatta kirjastosta lähti mukaan kaikkea ei-kouluun liittyvää. Ei voi mitään - kaikki Oulun kaupunginkirjaston englanninkielinen YA minulle vaan ja silleen. Switchedistä en tosin ennusta pitäväni, ja parin luvun jälkeen Stiefvaterin esikoisteos Lament ei kulje yhtä vaivattomasti kuin hänen uudemmat teoksensa. Poikapäähenkilö on hoikka kuin susi - Stiefvater, aistin suunnaltasi ilahduttavaa canis lupus -pakkomielteisyyttä!

Nano aiheuttaa lähinnä "eikö tämä ikinä lopu??!"-fiiliksiä. Itse asiassa niinkin paljon, että eksyin jossain välissä kirjoittamaan valmiiksi erään toisen tarinan keskeneräisen luvun, joka on roikkunut sellaisenaan, jaa, elokuusta asti. Lisäksi sain idean yhteen novelliin, haluaisin kirjoittaa mini-ikuisuusprojekti Tulvan loppuun... kaikki muu kuin nano on toisin sanoen jännää. No, luotan siihen, että viikonloppuna tulee taas kirjoitettua hirveällä apinan raivolla, jos ei muulloin.

Kirjoista muuten vielä - päätin jossain mielenhäiriössä, että olen kirjakultturelli ihminen ja luen Tolstoin Anna Kareninan. Tällä hetkellä ainoa mielipiteeni teoksesta on, että "vau, tällaisella kirjoitustyylillä saisi kyllä hirveästi sanoja nanoon!"

8 kommenttia:

  1. White darkness on hieno nimi.

    Hah mikä Tolstoi-kommentti! :D Minä en uskalla lukea Kareninaa varmaan ikinä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minustakin! Kyseessä on minulle entuudestaan täysin tuntematon teos, joten mielenkiinnolla odotan mitä se pitää sisällään...

      Kieltämättä minäkin, öh, toivon että olisin jättänyt sen kiltisti hyllyyn... tällä lukutahdilla luen sitä vielä viidenkin vuoden päästä.

      Poista
  2. Minä aloitin joskus Anna Kareninan, luovutin kun olin muistaakseni sivulla 80 tai jotain ja päähenkilöä ei ollut vielä mainittu... Tuolla se odottaa hyllyssä, että tartun siihen vielä joskus!

    Voi ei, ihana tolstoi-kommentti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olin jostakin vakuuttunut siitä, että kiinnostun siitä ihan uudella tavalla, kunhan jaksan sinnitellä päähenkilön ilmestymiseen asti... eipä auttanut. ;_;

      Poista
  3. Minä olen saanut Anna Kareninan luettua. En tosin muista siitä juuri mitään, mutta en kyllä muista useimmista lukemistani kirjoista. Mihinkään Sotaan ja rauhaan jne en sen sijaan ole uskaltanut ryhtyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaikuttava suoritus, sanon minä! Sota ja rauha lienee minullekin täydellinen mahdottomuus, jos Karenina jo tökkii näin pahasti - sen kun pitäisi olla minulle omiaan, kiellettyjä romansseja ja suurta draamaa ja silleen.

      Poista
  4. Voi mennä aika pitkään, ennen kuin tartun Anna Kareninaan, jos ikinä. Vähän samoja fiiliksiä nanon suhteen. Tsemiä! Ainakin marraskuu loppuu, ellei nano tai sanat ensin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyyh, marraskuun loppu, kovin ristiriitaiset fiilikset siitä! Tavallaan olen ikionnellinen, mutta kun toisaalta haluan tänäkin vuonna nanovoiton ja marraskuun loppu merkitsee nanon loppua ja mitäs jos en saakaan sanamäärää kasaan ja voihan paniikki. :,< Kiitos kuitenkin tsemppauksesta, sitä todella tarvitsen!

      Poista