tiistai 19. lokakuuta 2010

Jokainen kettu kantaa häntäänsä omalla tavallaan

Hiih, olen aika innoissani. Maantieteessä annettiin tehtäväksi kirjoittaa vapaamuotoinen teksti kehitysmaasta johonkin suurkaupunkiin muuttaneen ihmisen näkökulmasta, jossa pitää ottaa huomioon kyseisen suurkaupungin hyviä ja huonoja puolia kehitysmaahan verrattuna (selitinpä vaikeasti).

Tiedän kyllä että se on maantiedettä eikä äidinkieltä, mutta silti, jee luovaa kirjoittamista pitkästä aikaa koulussa~ Ja tuollainen aihe vieläpä, saa kokeilla mielenkiintoista uutta näkökulmaa (johon on myös mahdollisuus tunkea kaikkea melankolista traagisuutta humhum). Opettaja varoitteli jo, ettei se rupea mitään romaaneja lukemaan, joten pitää olla tarkkana etten innostu liikaa tai mitään...

Minun henkilöni on lähtöisin Afrikasta, hän on tyttö ja teksti tulee näillä näkymin olemaan päiväkirjamuodossa. Sen verran ehdin tehdä taustatutkimusta, että nimeksi tulee joko Amara tai sitten Monifa (se tarkoittaa onnekasta). Niin, ja haluan käyttää siinä jotain afrikkalaista sananlaskua jotta se olisi oikeinoikein uskottava ja jännä ja kaikkea. Googlettamisen myötä löysin kaksi aiheeseen sopivaa, "Viisas matkamies jättää sydämensä kotiin" sekä "Parempi nähdä maailma kuin sulkea siltä silmänsä."

Anteeksi tämmöinen ihmemerkintä (tai no mitä minä anteeksi pyytelen, tämä on minun runotyttömuistikirjani ja sillä selvä!((nojoo, en minä ehkä tuota sittenkään allekirjoita)).

Otsikko on muuten ranskalainen sananlasku.

2 kommenttia:

  1. Olen kuullut jostain joskus, että afrikkalaiset sanovat, että "Länsimaalaisilla on kello mutta afrikkalaisilla on aika"

    En tiedä, tuli vain tästä mieleen.

    VastaaPoista
  2. Hei, tuo voisi sopia myös todella hyvin siihen tarinaani! : )

    VastaaPoista