keskiviikko 27. huhtikuuta 2011

shakespeare syntyi ja kuoli tänään

if i rememeber (of course i remember)
 Kuume tarttui minuun sittenkin, syöksi nuokkumaan päiviksi oman huoneen hämärään vaikka oikeastaan tahtoisin kävelemään auringonvaloon ja sieltä sitten kirjoittamaan, sellainen päivän kiertokulku niin olisin tyytyväinen (joo, tiedostan ettei tuossa lauseessa ole mitään järkeä). Yskittää niin että keuhkot tuntuvat lentävän siinä sivussa pihalle.

Edelliset seikat huomioon ottaen en ole saanut aikaiseksi mitään järkevää, ellei sellaiseksi sitten lueta Gleen katsomista nauhalta sekä siman ja teen juomista lähes vuoron perään (vaniljatee on hyvää). Harmi sinänsä, sillä ennen kuumetta ja kyvyttömyyttä kirjoittaminen sujui aika hyvin. Vähän pelottaa kyllä, ilmaisun liiallinen keveys, mitä jos siinä ei olekaan lainkaan syvyyttä? Pitkästä aikaa word-asiakirjaa värittää vihreä katkoviiva merkkinä siitä että olen sortunut ylipitkiin lauseisiin taas. Eivät kauniit lauseet riitä, niistä tulee niin helposti pelkkää merkityksetöntä sanahelinää ja pah (en ajatellut kumminkaan vaipua epätoivoon tai mitään. Selvitän tämän onkelman jotenkin, yskimisen lomassa).

voi apua mitä kirjoitinkaan, syytän tästä merkinnästä osittain Mannerta. (mustarastas lauloi Ooh lal laa ja silleen)

2 kommenttia:

  1. Nyt minä uskallan kommentoida. Olen kai aiemmin ollut liian täynnä ihailunsekaista jotakin, minua on nolottanut. Olen lukenut melkeinpä kaikki suosittelemasi kirjat, kiitos siitä. Olen rakastunut moneen niistä ja ilman sinua en olisi ikinä osannut hamuta niitä käsiini kirjastosta. Ainoa, jota en saanutkaan luettua, oli Tuli ja myrkkykatko. En tiedä miksi, ehkä se ei ollut kirjan vika vaan minun, saatan joskus lainata sen uudestaan.
    Minäkin olin sairaana, siitä paranee kyllä. Voimia. :) Olisi ihana lukea lisää novellejasi.

    VastaaPoista
  2. Ää, kommentisi oli jotain niin hymyilyttävää ja ihanaa etten tiedä mitä sanoa! Hih, mahtavaa, jos olen jollain tapaa voinut olla avuksi hyviä kirjoja etsiessä, tuon kuuleminen teki minut valtavan iloiseksi (on myös aina kiva saada tietää, jollakulla toisella on samantyyppinen kirjamaku kuin itsellä).

    Tuli ja myrkkykatko, hmm, luulen että vika voi tässä tapauksessa olla todellakin kirjassa, se on vähän sellainen... omanlaisensa. : ,)

    Mukava kuulla, että novellini kelpaavat, koetan tässä joskus julkaista jotain mikäli saan aikaiseksi hyvälaatuista tekstiä. Ja vielä, kiitoskiitos kommentistasi hirmuisesti. ♥

    VastaaPoista